» Blog » Dzień sądu - recenzja prototypu
17-01-2015 00:21

Dzień sądu - recenzja prototypu

W działach: Karcianki | Odsłony: 334

Dzień sądu - recenzja prototypu

Cześć :)

 

Dawno nie pisałem bo pochłonęły mnie różne inne sprawy, ale bardzo chciałem Wam coś pokazać. Żeby spędzać czas w jakiś kreatywny sposób w wolnych chwilach dłubałem sobie nad prototypem karcianki, którą postanowiłem wysłać do GameTrollTV, w ramach akcji na Wspieraj.to. Mam nadzieję, że się spodoba. I z przyjemnością poznam Wasze opinie :)

3
Notka polecana przez: Araven, Hangman, nerv0
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Hangman
   
Ocena:
+1

Uwagi odnośnie zmniejszenia kart bohaterów, jak najbardziej na miejscu. Można to spokojnie ścieśnić, i zostanie miejsca na grafikę, a będzie łatwiej rozgrywać grę na jakimś stole, nie zabierając całego miejsca.

Poza tym trudno powiedzieć coś więcej, nie mogąc tego przetestować.

 

Coś jednak czuję tutaj wielki sukces... Weź sobie tylko dobrego grafika i gra pójdzie jak świeże bułki.

17-01-2015 01:04
Eliash
   
Ocena:
0

Dzięki.

Póki co nie myślałem o grafiku. Nie stać mnie na to aktualnie. Poza tym czeka mnie jeszcze trochę poprawek by gra miała wszystko co powinna mieć.

17-01-2015 01:09
Kamulec
   
Ocena:
+1

Gratuluję dojścia do tego etapu i powodzenia w dalszym rozwoju gry.

17-01-2015 04:55
Hangman
   
Ocena:
+1

Poprawki to rzecz święta i bez nich nigdy się nie obejdzie. Jednakże bez dobrej szaty graficznej gra straciłaby bardzo dużo. Myślę, że spokojnie mógłbyś zorganizować sobie jakąś zbiórkę na grafikę, albo zrobić konkurs na prace. Zawsze warto spróbować.

Poza tym takie gry są stworzone do tego, by wydawać do nich dodatki. Zaplanuj to jeszcze przed jej wydaniem, a będziesz odcinał sobie kupony przez dłuższy czas.

Gra wygląda z tego miejsca zachęcająco, więc ci się należą gratulacje i jakieś honorarium za to na pewno. A im więcej, tym lepiej. Im więcej zarobisz na swoim hobby, tym więcej będziesz miał czasu żeby się mu poświęcać, i znowu zarobić.

17-01-2015 11:47
Eliash
   
Ocena:
0

Szczerze powiedziawszy to liczę na to, że jakieś wydawnictwo wyrazi zainteresowanie i trochę działam w tym kierunku. To rozwiązałoby problem słabych finansów.

No, ale zobaczymy. Dwa już mi zasadziły kopa w tyłek na pożegnanie :)

Pomysł na dodatek już mam. Mam już dwie postaci dla których zabrakło miejsca w podstawce (mają mechaniki ranienia sojuszników w zamian za różne korzyści) oraz rozpisany (choć niedopracowany) koncept lokacji w których toczyłyby się walki i które dałoby się zmieniać. Odrzucając karty można by jak w bijatyce wybić przeciwnika z mapy i przenieść starcie na wygodniejszy dla nas teren. Np. las obniża obrażenia ataków dystansowych, kościół daje aniołom redukcję obrażeń, a świątynia fałszywego boga sprawia, że demony zadają o 1 obrażeń więcej. + każda lokacja ma jakiś efekt natychmiastowy gdy walka się tam przeniesie. Możliwe, że lokacje pojawiłyby się jeszcze w podstawce.

 

17-01-2015 11:56
Hangman
   
Ocena:
+1

Zawsze tak jest. Ciężko się przebić z czymkolwiek, bo ludzie swojego koryta pilnują.

 

Można albo dać lokacje losowane na kartach, albo porobić mapki + lokacje na kartach + eventy = istne szaleństwo dodatków. Dodatkowe umiejętności - mogą być losowane z kart.

Też losowanie co jakiś czas karty lokacji, jako lokacji dla kolejnej potyczki w grze. Zawsze to jakaś losowość.

 

Ciekawe, jakby tak ją nieco rozbudować, czy nie dałoby się jej przenieść do sieci...

 

Takie gry mają to do siebie, że nie da się ich przekombinować, jeżeli podstawowa wersja jest dobra, to dodatek można wziąć, ale bez niego też się dobrze bawić. 

 

P.S. A może łaciński tytuł byłby bardziej chwytliwy?

17-01-2015 20:00
Eliash
   
Ocena:
0

Nie chciałbym już zmieniać nazwy, bo trochę ludzi już ją kojarzy pod tytułem, a tytuł miał już okazję się zmieniać i ten mi najbardziej pasuje.

 

Zanim będę testował lokacje czekają mnie testy umiejętności postaci, bo każdy bohater dostanie jeszcze jedną zdolność wpisaną na karcie postaci. Chcę by dzięki temu bohaterowie byli odrobinę bardziej odporni na początkową, złą rękę.

 

Fakt, nie ukrywam tego, że ta gra świetnie nadaje się pod rozbudowę. Mam też koncept jak skomponować rozgrywkę 2 vs 2. Ale póki co i tak samo wydanie podstawki będzie bardzo dużym wyzwaniem i na tym muszę się skupić. Inaczej to będzie po prostu marzenie sobie o aktualnie nierealnych rzeczach.

17-01-2015 20:23

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.