Mini War - Bestiariusz (Rzut na Inicjatywę)
Odsłony: 1Tym razem będzie konkretniej o przeciwnikach z jakimi na codzień zmagać się muszą plastikowi bohaterowie Mini War w swojej nieustającej wojnie o przetrwanie.
O samej grze Mini War można poczytać tutaj. Natomiast o dostępnych w grze typach postaci można dowiedzieć się tutaj, a o możliwych do wybrania Przewagach i Zawadach tutaj. Natomiast zasady świata poznać można tutaj
Logo powstało dzięki uprzejmości kbendera.
Wrogowie Sojuszu
Szczury
Wredne gryzonie szaleją po Legowisku i Spiżarni, ale czasem wiedzione głodem lub ciekawością potrafią pojawić się gdziekolwiek. Są to naprawdę wielkie bestie, których ostre zęby pozbawiły kończyn już nie jedną figurkę.
Cechy: Duch k8, Siła k12+1, Spryt k4(Z), Wigor k12, Zręczność k10
Umiejętności: Spostrzegawczość k8, Walka k8
Tempo: 12; Obrona: 6; Wytrzymałość: 12
Zdolności specjalne:
Rozmiar +4: W pojedynkę lepiej się nie zbliżać
Duży: Figurki dostają +2 do trafienia
Siekacze: Ostre zęby szczurów zadają Si+k6 obrażeń. I jeśli obrażenia przebiją Wytrzymałość o 4 (zadając Ranę), szczur zawsze odgryza figurce losową kończynę!
Pająki
Złośliwe zwierzaki. Wszyscy myślą, że pająki to bezmózgie istoty, ale to bzdura! One są podstępne i przebiegłe. I naprawdę lubią dręczyć innych.
Cechy: Duch k6, Siła k6, Spryt k4, Wigor k6, Zręczność k12
Umiejętności: Spostrzegawczość k8, Walka k6
Tempo: 8; Obrona: 5; Wytrzymałość: 5
Zdolności specjalne:
Rozmiar od 0 do +2: Niektóre pająki bywają całkiem spore (należy im wtedy doliczyć bonus do wytrzymałości), ale te największe nie robią tej paskudnej sieci.
Sieć: Normalna, zastawiona przez pająki sieć jest raczej mało szkodliwa. Czasem gdy figurka da się wepchnąć w gęstą sieć, może dostać -1 do testów, aż się nie oczyści. Jednak niektóre pająki potrafią plunąć siecią, testując przy tym Walkę, a trafiona figurka dostaje -2 do wszystkich testów do czasu aż nie poświęci akcji i nie zda testu Zręczności (lub nie poświęci minuty na doprowadzenie się do porządku). Niby prawdziwe pająki tak nie robią, ale nie trzeba się tym przejmować.
Lalki
Zabawkowe kobiety o figurach bogiń. Zawzięte feministki, których naturalny uśmiech zamienia się w oblicze ślepego gniewu gdy w okolicy znajdą się Zakonnicy.
Cechy: Duch k6, Siła k12+1, Spryt k6, Wigor k6, Zręczność k10
Umiejętności: Spostrzegawczość k6, Walka k8, Przekonywanie k6, Wyśmiewanie k6
Tempo: 8; Obrona: 6; Wytrzymałość: 10
Zdolności specjalne:
Rozmiar od +5: Byłoby więcej gdyby nie były takie chuderlawe.
Duże: Nie mów im tego, ale przez te rozmiary łatwiej je trafić. +2 do trafienia
Śmieszne stópki: Noga idealnie wyprofilowana do butów na obcasie nie jest mocną stroną. +4 do testów Siły przy próbach odepchnięcia lalki.
Zielony Legion
Może i szczury są ogromne, a pająki wredne, ale nigdy nie będą mogły się równać z niebezpieczeństwem jakie dla Sojuszu Czterech stanowi Legion. Jest to horda plastikowych żołnierzyków, przed laty schowana w piwnicy, która postanowiła opuścić swoje zapomniane więzienie i przejąć władzę nad domem. Są liczni, zdeterminowani i cholernie niebezpieczni. Chociażby dlatego, że Sojusz ma łuki i miecze, a oni wyrzutnie rakiet i karabiny. Za to są słabi w zwarciu.
Szeregowiec Legionu
Typowy plastik armatni. Praktycznie cały Legion składa się z tego typu żołnierzyków.
Cechy: Duch k6, Siła k6, Spryt k6, Wigor k6 Zręczność k6
Umiejętności: Spostrzegawczość k6, Walka k6, Strzelanie k6, Skradanie k6
Tempo: 6; Obrona: 5; Wytrzymałość: 6
Sprzęt: Dowolna broń z nielimitowaną amunicją (uwaga – każdy Legionista ma tylko jeden typ broni i nic więcej, więc jak jest miotaczem granatów to oznacza, że ma przy sobie granaty i nic więcej, żadnych pistoletów w butach, ani noży w rękawach)
Zdolności specjalne:
Konstrukt: +2 do wyjścia z Szoku, strzał mierzony nie zadaje dodatkowych obrażeń, odporność na choroby i trucizny.
Szeregowiec Kamikaze
Brakuje mu ręki albo piątej klepki. Tak czy inaczej jest mało przydatny dla Legionu i swoją ostatnią misję wykona z solidną petardą przywiązaną do pleców.
Cechy: Duch k6, Siła k6, Spryt k6, Wigor k6 Zręczność k6
Umiejętności: Spostrzegawczość k6, Walka k6, Strzelanie k6, Skradanie k6
Tempo: 6; Obrona: 5; Wytrzymałość: 6
Zawady: Różnorodne
Sprzęt: Zazwyczaj żadna, bo większość ma połamane łapki, ale bywają wyjątki
Zdolności specjalne:
Konstrukt: +2 do wyjścia z Szoku, strzał mierzony nie zadaje dodatkowych obrażeń, odporność na choroby i trucizny.
Kaboom: Żołnierzyk musi poświęcić całą rundę na odpalenie petardy. Na koniec swojej kolejnej akcji eksploduje zadając 3k6 obrażeń na obszarze średniego wzornika wybuchu
Czołg
Jeśli szukałeś epickiej gry gdzie bohater może mieczem przeciąć czołg to witamy w Mini War! Chociaż tutaj wynika to głównie z tego, że sprzęt ciężki jest plastiku... Czołgi są bezzałogowymi pojazdami widmo o osobowości przeciętnego Legionisty. Czyli wyjątkowo ograniczonej.
Cechy: Duch k6, Siła k12+3, Spryt k6, Wigor k12, Zręczność k6
Umiejętności: Spostrzegawczość k6, Walka k6, Strzelanie k6
Tempo: 4; Obrona: 2; Wytrzymałość: 13
Zawady: Różnorodne
Zdolności specjalne:
Konstrukt: +2 do wyjścia z Szoku, strzał mierzony nie zadaje dodatkowych obrażeń, odporność na choroby i trucizny.
Rozmiar +4: Czołgi są rozmiaru dobrze odżywionych szczurów.
Duży: figurki dodają +2 do trafienia
Jestem czołgiem...: Czołgi generalnie nie walczą wręcz, bo mają ku temu kiepskie predyspozycje. Ale z dużą satysfakcją rozjeżdżają przeciwników. Czołg wykonuje test Walki przeciwstawny do Zręczności wybranej ofiary i jeśli wygra, wjeżdża na nią zadając obrażenia równe Sile.
...I mam działko!: Działo czołgu ma zasięg 50/100/200, zadaje 3k6+1 obrażeń, jest bronią ciężką i ma 4 PP. Ale nie jest to atak obszarowy.
Bonaparte
Zielony Legion to zazwyczaj zielona masa zwykłych żołdaków. Lecz czasem po ich stronie stają prawdziwe Figury! Przykładem może być Bonaparte, totalnie zapomniana zabawka ojca Malarza, metalowy model żołnierza z okresu wojen napoleońskich. Długo leżał porzucony w kącie piwnicy, ale przebudzenie się Legionu sprawiło, że zapragnął wykorzystać szansę. Teraz zdarza mu się dowodzić sporymi grupami żołnierzy w różnych miejscach. Jest nie tylko świetnym żołnierzem, ale także doskonałym taktykiem.
Cechy: Duch k10, Siła k8, Spryt k10, Wigor k8, Zręczność k8
Umiejętności: Spostrzegawczość k10, Walka k8, Strzelanie k8, Przekonywanie k8, Zastraszanie k8, Wyśmiewanie k8, Wiedza (taktyka) k10
Charyzma: 0, Tempo: 6; Obrona: 2; Wytrzymałość: 10
Zawady: Niepomalowany (ale Legionowi to nie przeszkadza)
Przewagi: Metalowy model, Baczność, Autorytet, Nie przejdą!
Zdolności specjalne:
Konstrukt: +2 do wyjścia z Szoku, strzał mierzony nie zadaje dodatkowych obrażeń, odporność na choroby i trucizny.
Rozmiar +1: Spróbuj mu powiedzieć, że jest tylko malutką figurką...