» Blog » Mini War - Premiera ;)
21-09-2012 00:09

Mini War - Premiera ;)

W działach: Mini War, Rzut na Inicjatywę, Gramel, Savage Worlds | Odsłony: 21

Mini War - Premiera ;)

Tak! W końcu nam się udało. Pod tym linkiem znajdziecie gotowy plik PDF. Nic tylko brać, czytać i grać :)

Jeszcze dzisiaj gra będzie również do ściągnięcia ze strony wydawnictwa Gramel :)

 

To były naprawdę dwa miesiące, za które jestem wdzięczny wszystkim, którzy pojawiają się na stronie tytułowej oraz osobom, których komentarze zachęcały nas do pracowania nad grą. Jeszcze skorzystam z okazji aby jeszcze raz (chociaż to i tak zdecydowanie za mało) podziękować kbenderowi za pomoc. Zwłaszcza teraz gdy do ostatniej chwili siedział i ratował Mini War, robiąc z pliku coś co da się czytać z przyjemnością.

Wielkie podziękowania należą się również Piotowi Korysiowi, który wykazał się anielską cierpliwością i wyrozumiałością w kontakcie ze mną ;)

 

Nie będę Was tutaj zatrzymywał żadnymi przemówieniami. Wolę żebyście brali się już za przeglądanie owoców naszej pracy :)

Mam nadzieję, że Mini War przypadnie Wam do gustu. Chętnie przeczytam lub wysłucham każdej uwagi, opini oraz krytyki z Waszej strony.

 

I życzę udanych sesji ;)

 

 

PS. Notka o zbliżonej treści również na blogu kbendera  

Komentarze


Szary Kocur
   
Ocena:
+4
Gratulacje. A od teraz możecie w sumie pisać w swoich CV, że stworzyliście grę opublikowaną przez profesjonalne wydawnictwo. Wszak w miłości i podaniach o pracę wszystkie chwyty dozwolone.

Na pierwszej stonie jakiś szyfr lub ,,krzaki". Ale tam były tylko ,,kopyrajty", więc nikt raczej nie zapłacze, szczególnie, że reszta jest spoko.
21-09-2012 00:27
kbender
   
Ocena:
+2
Pobierz na dysk , Mediafire krzaczy dokumenty ;)
21-09-2012 00:36
Skryba_Ogrodnik
    9 minut...
Ocena:
+2
... ekstra musiałem na premierę Mini War czekać ;)! - ale, hm, co mi tam, raczej nie narzekam :P.

Gratuluję Wam doprowadzenia sprawy do szczęśliwego końca, zaś Gramelowi - podejścia :).

Peace!
Skryba.

EDIT, @ Eliash - "wybaczam" ;]. I idę spać ;).
21-09-2012 00:56
Eliash
    Dzięki, Skrybo :)
Ocena:
0
Przepraszam, że musiałeś czekać :)
21-09-2012 00:58
kbender
   
Ocena:
+1
Taki mały apel od autorów - prosimy o informację zwrotną. Bo kiedyś popełnimy następne "dzieło" i popełnimy te same "błędy" :)
21-09-2012 16:18
Lasard
   
Ocena:
+1
Powiem szczerze, że w ogóle nie śledziłem losów tego settingu gdyż myślałem, że to kolejny system o wojnie (I, II, Klonów czy coś innego :P). A teraz gdy czytam PDF'a to aż chce mi się w to zagrać! :D System jest zabawny i aż łezka się w oku kręci, gdyż przypomina mi to czasy gdy bawiłem się w dzieciństwie żołnierzykami :)
A takie pytanie: czy przewaga "nie ta gra" pozwoliłaby na stworzenie postaci grani ze złotego posążka np. Oscara, lub biegu na 100 metrów czy konkursu karate?
http://sklep.espera.pl/images/2253 3_2829_4f4e28ae8ee01.jpg
21-09-2012 17:23
Eliash
   
Ocena:
0
@Lasard

Cieszę się, że Ci się spodobało! Tyle, że to naprawdę jest kolejny system o wojnie.. tylko takiej miniaturowej :)

Jedynym problemem jest rozmiar takiego posążka. Żeby się nie okazało, że masz postać o 5 rozmiarów większą niż pozostali gracze ;)

Co oznacza, że takie Oskary itd. raczej nie powinny być grywalne. Chociaż to świetny pomysł na bossa. Taka pamiątkowa statua wolności w roli kamiennego olbrzyma :)

Ale jeśli miałbyś coś o odpowiednich rozmiarach to nie powinno być problemu :) Tylko pamiętaj wtedy także o Przewadze Metalowy model :)
21-09-2012 17:40
Lasard
   
Ocena:
+2
"Tyle, że to naprawdę jest kolejny system o wojnie.. tylko takiej miniaturowej :)"
No dobra, ale przynajmniej jest jakoś oryginalnie i zabawnie ukazana :)

Okej co do "informacji zwrotnych":
str. 25 opis Lorda Miltona - zostało powtórzone słowo "stanowi".
Inna sprawa dotycząca go: mi osobiście nie spodobało się to, że według jego opisu tylko on może mieć konia, gdyż ogranicza to mocno BG - bo dlaczego Malarz nie mógłby zakupić nowej figurki na koniu? Moja propozycja jest taka, żeby zmienić trochę jego opis i dać graczom możliwość wzięcia konia jako przewagę ze wszystkimi cechami, które zostały podane w opisie Lorda.
21-09-2012 18:47
Eliash
   
Ocena:
0
@Lasard

W chwili obecnej tylko on ma konia. Mógłby się pojawić BG z doczepionym do tyłka koniem, co najpewniej doprowadziłoby do konfliktu z Lordem Miltonem. To by był dopiero wątek! :)

A tak serio - przewaga dająca Konia (+3 rozmiar, duża szybkość) jest po pierwsze dość potężna, po drugie mocno ogranicza postać. Więc przewaga taka nie trafiła do gry z takiego samego powodu z jakiego w wielu grach Centaury są niegrywalną rasą. Zwłaszcza, że w tej grze Wspinaczka to bardzo ważna umiejętność, bo bez niej można śmigać jedynie po podłodze :P

Ale pomysł jest na tyle ciekawy, że warto wziąć go pod uwagę i przemyśleć.

Dzięki ;)
21-09-2012 18:52
Imaginaari
   
Ocena:
+1
Na stronie 34 w opisie przeczytać można "Zostanie wrogiem Vraxie". Podejrzewam że powinno być "Vraxii", tak jak odmieniono to pół strony wcześniej.

A poza tym bardzo fajny tekst. Czytało się bardzo przyjemnie, chociaż pozostawia wrażenie niedosytu. Chciało by się więcej.

Jedyne co wzbudza moje wątpliwości to czy konflikt 2 frakcji elfek koniecznie musi być przełożony na mechanikę w taki a nie inny sposób, a jeśli już to czy ten modyfikator nie jest zbyt duży. W końcu poza pokojem mają działać w sojuszu, a każdy kontakt to każdy kontakt. Chyba że jakiś dopisek że poza pokojem malarza kara nie obowiązuje, czy coś? W każdym razie dostrzegam jakaś niejasność.

Mapa domu jest bardzo ładna, ale osobiście z trudem jestem w stanie się w niej zorientować więc jest odrobinę mało intuicyjna. Przydał by się większy rozmiar i dokładniejsze podpisy bo momentami trzeba się sporo namyśleć żeby coś wydedukować. W dodatku chciałbym zauważyć brak drzwi wejściowych i balkonu, które chyba powinny zostać zaznaczone.

W każdym razie podobało mi się, więc oby tak dalej.

EDIT: widzę balkon i drzwi wejściowe. Przepraszam. Ale to w sumie chyba potwierdza tylko moją opinię o problemach z przejrzystością. Albo mam wyjątkowo zły dzień z ogarnianiem.
22-09-2012 00:47
Eliash
   
Ocena:
0
@Imaginarii

Bardzo dziękuję za komentarz.

Co do odmiany, to błąd jakich wiele. Otrzymałem już sporo komentarzy na temat błędów w tekście i postanowiliśmy przeprowadzić jeszcze jedną, kilkuetapową korektę aby usunąć ich jak najwięcej. Ten uszczerbek również zostanie poprawiony, dziękuję za czujność.

Co do niedosytu - ja też mam jeszcze niedosyt tą grą, dlatego planuję do niej coś jeszcze :)

Elfki się nie lubią no i tyle. Kara -8 do Charyzmy gwarantuje że będą na siebie warczeć, pyskować i patrzeć wrogo, a na pewno nie powiedzą sobie nic miłego. Z powodu Sojuszu nie walczą ze sobą w otwarty sposób, ale jednak oficjalnie i mocno okazują do siebie niechęć. Jeśli w drużynie pojawiłyby się dwie elfki to czekałoby je dużo kłótni do odegrania :P A ta kara -8 ma to gwarantować. To jedyna wada elfek, więc musiała być wyrazista ;) Chodziło też o to żeby kara -8 punktowo równoważyła ich zalety (k6 Zręczności i bonus do Charyzmy). W sumie elfki ze swoim bonusem i tak mają przeciw sobie "tylko" -6 :)

Mi również mapka się podoba :) Ale zdradzę Ci sekret ;) Oba wymienione elementy na mapie są:
- Drzwi są na dolnym obrazku. Jak zejdziesz po schodach i ruszysz prosto do siebie. Są to jedyne drzwi umieszczone w ścianie, więc można się domyślić, że prowadzą na zewnątrz :P
- Balkon jest na górnym obrazku, w lewym dolnym rogu. Yumi oznaczyła go przerywaną kreską.

Jeszcze raz dzięki za opinię :)
22-09-2012 01:02
Imaginaari
   
Ocena:
+1
@Eliash

Tak, wiem. Dostrzegłem i zidentyfikowałem je zaraz po napisaniu i od razu zedytowałem post.

Jeśli chodzi o moje problemy z postrzeganiem to powiem też że przez dłuższą chwilę zastanawiałem się co to za miejsce z maską gazową zanim ustaliłem że to łazienka z czołgami, a miejsce oznaczone skrzyżowanymi broniami brałem za zejście do piwnicy i zastanawiałem się dlaczego mi się schody między piętrami nie pokrywają. Ogólnie miałem straszny problem się w niej zorientować. Ale ogólnie racja, wszystko jest w gruncie rzeczy w porządku tylko brak paru potencjalnie oczywistych podpisów spowodował że dla mnie całość przestała być tak bardzo oczywista jakby mogła.

Jeśli miałbym mieć jakieś rady, to proponowałbym po pierwsze duży format, po drugie podpisanie wszystkich miejsc, wraz z rzeczywistymi, realnymi nazwami pomieszczeń w nawiasach chociażby, tak dla szybszej orientacji, dodanie podpisów parter-piętro i oznaczenie połączenia pomiędzy nimi (zwykłe strzałki na obu rysunkach i napis "schody" byłby wystarczający") i zejścia do piwnicy. Strzałki pokazujące kierunki ruchu obu armii są fajne, ale wydaje mi się że trochę ich zbyt wiele i bardziej by było przejrzyście gdyby je usunąć i zamiast tego pozaznaczać istotne miejsca krzyżykami z przypisami, typu "czołgi legionu", "baza sojuszu" "legowisko szczurów" itd. Mapa to jednak mapa, więc trochę bardziej szczegółowa, idiotoodporna legenda by się przydała. W każdym razie ja na pewno bym nie narzekał gdyby w tym jednym miejscu potraktować mnie jak kogoś komu trzeba każdą pierdołę wytłumaczyć i nie uznałbym tego za obelgę :D

Ale klapy na strych to chyba nie ma zaznaczonej nigdzie, prawda? ;)
22-09-2012 01:41
Eliash
   
Ocena:
0
@Imaginarii

Owszem, klapy na strych nie ma. To bardzo tajemnicze miejsce i nikt nie wie jak się tam dostać. Niektóre figurki nawet nie wierzą, że on istnieje :)

Rady przekazałem, na pewno się przydadzą :)
22-09-2012 01:47
Imaginaari
   
Ocena:
+1
ha, okej. :)

Wiem jeszcze co mnie zastanawiało przez chwilę. Te schematy. Może to z powodu przeskalowania, ale wyglądają jak robione za pomocą sprayu w paincie, a podejrzewam że miały przypominać takie rysowane kredkami. Wydają mi się na to trochę zbyt cyfrowe jednak i podejrzewam że w tym przypadku najlepiej by wyglądała właśnie wersja zrobiona w rzeczywistości na kartce i zeskanowana, ew. potem skonwertowana jeszcze na grafikę wektorową. schematyczne "bazgroły" podrasowane w ten spokój wyglądają moim zdaniem całkiem ciekawie i nie wymagają wcale wiele pracy. ale podejrzewam że malkontencję na darmo bo to tylko wersja tymczasowa i pewnie macie już własne pomysły co z tym zrobić :D
22-09-2012 02:00
Eliash
   
Ocena:
+1
@Imaginarii

Obecnie jeszcze ustalamy co chcemy zrobić. Na pewno na początek trochę odpocząć :P

Ale jak już wrócimy do działania to właśnie dzięki komentarzom takim jak Twoje będziemy wiedzieli do czego trzeba przyłożyć większą uwagę zarówno jeśli idzie o Mini War jak i ewentualne kolejne projekty.

Pozwolę sobie za to podziękować w imieniu całego zespołu ;)
22-09-2012 02:07
kbender
   
Ocena:
+6
jako autor bazgrolow przyznaje sie do robienia ich w gimpie w pociągu relacji bialystok-augustow. kredek pod ręką nie miałem. jako usprawnienie planuje zatrudnic do zadania wykonywania obrazków wszystkich członków rodziny poniżej lat 10.
22-09-2012 09:21
Aesandill
   
Ocena:
+1
Gratuluje.
Pomysł w samej swojej istocie genialny.
Pozdrawiam
Aes
22-09-2012 11:19
markol
   
Ocena:
+2
Wielkie gratulacje czekam na dodatki i przygody :)
22-09-2012 14:00
Eliash
   
Ocena:
+1
Dzięki za uznanie ;)

Niestety na rozszerzenie będzie trzeba trochę zaczekać. Nie zamierzamy zrobić już nic w pośpiechu. Tym razem podejdziemy powoli, z dystansem i z większą dokładnością do sprawy.
W najbliższym czasie poprawimy to co jest, bo wymaga jeszcze zmian. Ale później na pewno coś jeszcze się pojawi :)
22-09-2012 14:05
Kamulec
   
Ocena:
+2
@kbender
Polecam nająć córkę Albiorixa mimo, że nie wyszła Kampania Kucyków RPG.
22-09-2012 14:13

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.