» Blog » Mutoshima - Poskręcane legendy
23-04-2013 23:49

Mutoshima - Poskręcane legendy

W działach: Neuroshima | Odsłony: 25

Mutoshima - Poskręcane legendy

Świat ludzi jest bardzo kolorowy. Szaleją po świecie zdobywając Reputację, uwodząc panny i sprawiając, że każdemu twardzielowi na myśl o nich mięknie rura. Świat mutantów jest znacznie bardziej mroczny i nieprzyjemny. Gdy mutant zdobywa Sławę pojawiają się przerażające legendy, ludzie zaczynają się bać i szeptać między sobą. Nie musisz być psychopatą z Borgo by ludzie drżeli na wieść o tobie. Cholera, możesz nawet być miłośnikiem pokoju i rozdawać po wioskach cukierki. Będą mówić, że oto pojawił się kolejny potwór chcący udowodnić światu, że człowiek już jest zbędny. Tacy już są ludzie. Zawistni, bezlitośni i cholernie obawiający się tego co obce. Dlatego za każdym razem gdy zdobywasz Sławę, poza normalnymi zasadami, dostajesz stały modyfikator -10% do Zastraszania i +10% do wszystkich innych interakcji społecznych, we wszystkich kontaktach z ludźmi. W całym stanie gdzie zdobyłeś Sławę będą krążyć plotki i legendy o twojej złowieszczej postaci.

 

A to jedynie początek. Wiesz… Ty jesteś mutas, a ludzie nie bez powodu szkolą łowców mutantów. Za każdym razem gdy twoja Sława wzrasta otrzymujesz swojego prywatnego łowcę mutantów, który zrobi wszystko by cie dopaść i oskórować.

 

Ale wzrastająca Sława nie oznacza jedynie kręgu coraz bardziej zajadłych i zdeterminowanych ludzi pragnących twojej śmierci. Każdy wzrost Sławy to także rozrost twojej przerażającej, zmutowanej legendy. Społeczność mutantów zacznie cie szanować i doceniać lub też twoje ciało będzie dalej się zmieniać coraz bardziej oddalając cie od człowieczeństwa… To twoja decyzja. Sam zdecyduj jak będzie budowała się twoja legenda. Za każdym razem gdy twoja Sława wzrata, poza nowym prywatnym wrogiem, dostajesz jeden z poniższych bonusów (do wyboru):

 

Schronienie – Jedna ze zmutowanych społeczności tak bardzo docenia twoje działania, że możesz tam znaleźć dach nad głową i wyżywienie zawsze gdy tylko tam zawitasz. Będą cie kryć nawet gdy zaraz za tobą do wioski wparuje oddział Łowców. Musi być to w obszarze reputacji w którym zdobyłeś punkt Sławy.

 

Przerażające plotki – ludzie szepczą i snują coraz bardziej trwożące krew w żyłach opowieści na twój temat. Rozwój Reputacji staje się o 5 PD tańszy za każdym razem gdy zdecydujesz się na ten wariant. Minimalny kosz Reputacji to 10 PD.

 

Uznanie – Dostajesz 200 gambli do wydania na nowe znajomości lub rozbudowanie starych kontaktów.

 

Zasoby – Wdzięczne mutanty pozwalają sobie na jednorazowe wsparcie cie sprzętem o wartości 1000 gambli. Określ co dostałeś, nic jednak nie może mieć dostępności mniejszej niż 20%

 

Cenne dary – Dostajesz wsparcie w postaci cennego sprzętu. Dostajesz 500 gambli w postaci sprzętu o dostępności nie mniejszej niż 5%.

 

Prezent Ojca [tylko Dzieci Molocha] – Udaje ci się namierzyć zrujnowaną bazę Molocha lub nie do końca wybebeszonego robota. Jest tam sprzęt o dostępności nawet 0% o wartości przynajmniej 1000 Gambli. Wrak maszyny wybiera MG.

Za wolność! [tylko Klatka] – na wieść o twoich wyczynach przyłącza się do ciebie grupa świeżo zbiegłych z niewoli mutków (znajomości o wartości 400 gambli)

 

Legenda pustkowi [tylko Plemienne szczepy] – Rozwój Reputacji spada o 10 PD. Koszt rozwoju Reputacji nigdy nie może być niższy niż 5 PD.

 

Zew natury [tylko Neodżungla] – za każdym razem gdy wybierzesz ten bonus wszystkie testy oparte o Percepcję wykonywane w lasach i innych bogatych w roślinność obszarach, stają się łatwiejsze o 10%. Na ciele postaci zaczyna rozwijać się coraz wyraźniej piętno Neodżungli (mech, dziwny zapach, owady itd.).

 

Ludobójca [tylko Borgo] – Zaczynasz wywoływać w ludziach Lęk. Test Morale jest Łatwy, ale z każdym kolejnym wykupieniem tego rozwinięcia test staje się trudniejszy o poziom. Możesz jeden bonus przeznaczyć na to by wywoływać Strach zamiast Lęku.

 

Dar Croma [tylko Sojusz mutantów] – dostajesz 1500 gambli w towarach o dostępności większej niż 20%. Kupiec dostaje 2000.

 

Gas [tylko Gas Drinkers] – Naprawdę pijesz to świństwo?! Twoja Budowa wzrasta o 2, ale Spryt spada o tyle samo. Pamiętaj, że tracisz możliwości korzystania ze Sztuczek, jeśli przestałeś spełniać ich wymagania.

 

Barbarzyńca [tylko Savage Blood] – Nie ukrywajmy się, nie dość że cholernie trudno jest ci dopasować się do tego co dzieje się w stanach to w rzeczywistości stajesz się z dnia na dzień coraz bardziej nieprzewidywalny. Za każdym razem gdy wykupisz ten bonus otrzymujesz do dyspozycji jedno oczko do odjęcia na dowolnej kości, raz na dzień.

 

Więź-połączenie [tylko Jerusalem 721] – zaczynasz zachowywać się coraz bardziej jak maszyna, a twoje przemowy-komunikaty działają wszystkim na nerwy. Ale testy z pakietu Technika stają się łatwiejsze o 10%.

 

Wejście [tylko Dreamland] – Raz w czasie sesji, podczas sceny w której nie bierzesz udziału, możesz nagle pojawić się znikąd, choćby to był środek walki, a ty scenę wcześniej byłbyś zakuty w kajdany. Nikomu nie musisz się tłumaczyć jak się tutaj dostałeś. Za każde wykupienie tego bonusu możesz skorzystać z Wejścia jeden dodatkowy raz na sesję.

 

Lepszy odbiór [tylko Sensor] – testy oparte o twój udoskonalony zmysł stają się łatwiejsze o 10%.

 

Dziwadło [tylko DNA Freak] – zawsze na początku sesji możesz przemieścić jeden punkt Współczynnika (np. obniżyć o 1 Budowę i podnieść Zręczność). Wolno zamieniać ci jedynie Budowę, Zręczność i Percepcję. Zmiana jest trwała i możesz w ten sposób stracić możliwość wykorzystywania posiadanych sztuczek, ale też zyskać możliwość wykupienia nowych. Za każdy poziom tego bonusu zyskujesz możliwość większej manipulacji swoimi Współczynnikami (zawsze o 1 dodatkowy punkt).

 

Chemiczna kąpiel [tylko Toksyczny] – Cera ci się pogarsza, ale coraz bardziej przyzwyczajasz się do chemii. Za każdy poziom tego bonusu uzyskujesz 30% ułatwienia przy testach obronnych przeciwko każdemu chemicznemu syfowi. Ponadto jeśli uzyskasz w teście obronnym 5 punktów sukcesu leczysz sobie jedną ranę (MG może przyznać ci inny bonus w zależności od typu syfu, który właśnie pochłonąłeś).

 

Potęga umysłu [tylko Mesmeryta] – Stajesz się coraz bardziej zamknięty w sobie, ale potęga twego intelektu przerasta wszelkie oczekiwania. Za każdym razem gdy wykupujesz ten bonus zasięg twojej mocy zwiększa się o 5 metrów lub też w jednej akcji możesz z jej pomocą objąć jeden dodatkowy cel (jednak każdy dodatkowy cel oznacza suwak w górę).

 

Zezwierzęcenie [tylko Druga generacja] – zwierzęce geny zaczynają zabijać twoją ludzką część, coraz bardziej zachowaniem przypominasz dziką bestie. Spryt spada o 1, ale Zręczność i Percepcja wzrastają o jeden punkcik. Możesz w ten sposób stracić dostęp do posiadanych sztuczek.

 

Na sterydach [tylko Kolos] – Stary! Ty ciągle rośniesz! Twoja Budowa wzrasta o 2, ale trafienie cie staje się o 5% łatwiejsze i dostajesz karę +10% do skradania i ukrywania.

 

Upgrade [tylko Cyborg] – Coraz więcej  w tobie robota, a coraz mniej człowieka. Stajesz się małym Molochem. MG musi zaplanować sytuację fabularną w której zdobędziesz jeden, wybrany przez siebie cyberwszczep.

 

Drapieżnik [tylko Cień] – coraz bardziej oddalasz się od dnia, stając się nocnym zabójcą. Wszystkie twoje testy wykonywane nocą stają się łatwiejsze o 10%, ale w dzień otrzymujesz karę 5% do wszystkich testów. Kara zmniejsza się o połowę jeśli nosisz na sobie szczelne ubranie i coś co ochroni oczy przed światłem słonecznym.

 

Olśnienie [tylko Psycho] – I kolejne zwarcie w twoim mózgu, które skierowało cie na całkowicie nowe ścieżki zrozumienia. Otrzymujesz 200 PD.

 

Martwy [tylko Zdechlak] – I tak już jesteś martwy, po co przejmować się bólem. Za każdy poziom tego bonusu suma kar za rany zmniejszona jest o 10%.

Komentarze


Rag
   
Ocena:
+1
Bardzo fajny tekst, fajnie, że ktoś jeszcze takie rzeczy produkuje :)

Pozdrawiam
Rag
24-04-2013 23:28
Eliash
   
Ocena:
+2
Jestem reliktem starej epoki XD

Wolę pisać i grać, niż uczestniczyć w dziwnych "aferach" ;)
24-04-2013 23:37
KFC
    relikt...
Ocena:
0
Eliash kurna jesteś młodszy ode mnie, a mnie już na wokandę ciągają :Facepalm: xD
24-04-2013 23:46
Eliash
   
Ocena:
+1
@KFC

Uważaj, bo jeszcze dostaniesz prace społeczne przy robieniu playtestów gier Sam Wiesz Kogo XD
24-04-2013 23:56
Rag
   
Ocena:
+1
"Wolę pisać i grać, niż uczestniczyć w dziwnych "aferach" ;)"

I prawidłowo! :D

Pozdrawiam
Rag
25-04-2013 00:18
KFC
   
Ocena:
0
Szczerze to nawet tą Robotikę revised mógłbym testować ;)
25-04-2013 11:40
etcposzukiwacz
   
Ocena:
0
Afterbomb, tylko Afterbomb! Od kiedy zobaczyłem Stalinizatora kocham ten klimat :)
25-04-2013 11:43
KFC
   
Ocena:
0
Stalinizator też mi się podoba, ale cóż chyba ktoś już był pierwszy z tym pomysłem - nawet grafika trochę podobna... ;)
25-04-2013 12:13

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.