» Blog » Nibykonkurs XIX - Tsar time Dream time, recenzja
03-11-2012 20:01

Nibykonkurs XIX - Tsar time Dream time, recenzja

W działach: Nibykonkurs, recenzje | Odsłony: 5

Nibykonkurs XIX - Tsar time Dream time, recenzja

Poniższa recenzja dotyczy gry „Tsar Time Dream Time” napisanej przez Macieja „Mactatora” Tytko oraz Marcina „Elenhnora” Rzepeckiego. Tsar Time Dream Time został napisany na potrzeby Nibykonkursu.


Pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne. Gra ma schludną oprawę graficzną, czytelny układ tekstu, a spis treści i wyraźnie oddzielone od siebie rozdziały pozwalają łatwo znaleźć potrzebne informacje. Świetna sprawa.


Tsar Time Dream Time to gra niewymagająca MG. Gracze wcielają się w starych, rosyjskich weteranów którzy wspominają dawne czasy, przy okazji grając w karty (w uproszczoną wersję makao). Gracz który zagra odpowiednią kartę przejmuje na krótką chwilę narrację, którą zakończyć musi w taki sposób by zaryzykować życiem własnej postaci. Następnie ktoś może go uratować zagrywając własną kartę (w ten sposób awansujemy na coraz wyższe rangi) albo też postać zginie... Chociaż to nie koniec jej przygody. Za pierwszym razem Gracz będzie Cudem ocalonym, ale później będzie już tylko zabawniej, ponieważ po kolejnych zgonach przekształci się kolejno w nieumarłego, ducha, zjawę, aż w końcu pozostanie jedynie wspomnieniem.


Proste zasady uzupełnione są o tak zwaną Infiltrację, gdzie BG muszą domyślać się rang (dość łatwe) oraz specjalizacji wojskowych swoich współgraczy. Odpowiednia odpowiedź na temat czyjejś tożsamości pozwala uratować się przed śmiercią. Pomysł fajny, ale zdecydowanie zabrakło informacji, że nie wolno kilka razy pod rząd „zgadnąć” tej samej informacji. Niby jest to oczywiste, ale jednak brakuje mi tego w tekście.


Jak widać całość gry opiera się jedynie na dwóch mechanizmach i wszystko zależy w rzeczywistości od wyobraźni oraz chęci graczy. W tym przypadku jednak nie uważam tego za wadę ponieważ podręcznik daje nam całkiem fajne podstawy fabularne do tego by spróbować w Tsar Time Dream Time zagrać jedną czy dwie partie. Mamy tutaj krótki rys historyczny dzięki czemu nawet zielony w rosyjskich klimatach gracz może załapać o czym mają traktować historie. Mamy opis przykładowych bohaterów (chociaż to akurat chyba najmniej przydatny element bo jednozdaniowy opis każdy mógłby sobie wymyślić sam bez trudu), a także kilka pomysłów na to o czym traktować mogą historie co może się przydać pozbawionym inicjatywy lub pomysłu grającym, którzy mimo wszystko chcieliby grę wypróbować. Mamy też barwny i ciekawy przykład rozgrywki – jeśli gra wychodziłaby tak w rzeczywistości to mogłaby dostarczyć bardzo dużo frajdy. Brakuje jednak czegoś konkretniejszego o Czasie Snu czy o tym jak różni się prowadzenie narracji gdy jest się już Duchem albo Zjawą. Te elementy są potraktowane niestety troszkę po macoszemu.


Z powodu prostej formy i niewielu możliwości, na pewno pewno nie jest to gra do której ludzie mogliby chcieć często wracać. Za to śmiało można poświęcić jej jeden lub góra dwa wieczory. Wierzę, że będzie to czas spędzony na naprawdę ciekawej zabawie. Sam na pewno chętnie spróbowałbym rozegrać partyjkę tego „makao weteranów”.


 

Komentarze


Szary Kocur
   
Ocena:
+2
Brzmi ciekawie. Może nawet zostanie tą jedyną grą, którą przeczytam?
04-11-2012 00:08
Cooperator Veritatis
   
Ocena:
+2
Nie ma tej gry na jakiejś stronie, gdzie by można było ją normalnie ściągnąć? :)
04-11-2012 10:30
Eliash
   
Ocena:
+2
04-11-2012 12:32
Szary Kocur
   
Ocena:
+2
Niezłe, choć składnia, odmiana i ortografia nieco ,,kreatywne", co stanowi jednak taki Nibykonkursowy folklor.
04-11-2012 14:18
Eliash
   
Ocena:
0
@Szary Kocur

Trzeba mieć na względzie, że jak masz tydzień na napisanie gry to nie za wiele czasu zostaje na korektę.
04-11-2012 17:41
Szary Kocur
   
Ocena:
0
Mówię, taki folklor. A to wytestuje w grudniu, o ile wśród moich znajomych znajdą się chętni, co powinno udowodnić, że pozostawia pozytywne wrażenia.

Choć muszę powiedzieć, że błędy były w większości do wychwycenia za pomocą jednokrotnej lektury przez osobę niezmęczoną (co też nie zawsze jest możliwe, ale jednak).
04-11-2012 17:51

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.