» Blog » Overwatch Poradnik - Ta cholerna Smuga...
23-09-2016 00:09

Overwatch Poradnik - Ta cholerna Smuga...

W działach: Overwatch, gry komputerowe, poradnik | Odsłony: 382

Overwatch Poradnik - Ta cholerna Smuga...

Cześć, internety!

Zgodnie z obietnicą, dzisiaj zajmiemy się bardziej agresywną postacią. Została nam do omówienia jeszcze jedna zabójczyni i to ona trafi dzisiaj na stół. Przedstawiam Wam Lenę Oxton, alias Smuga bądź Tracer.

 

Nasza dzisiejsza bohaterka jest stosunkowo trudna w prowadzeniu. Wymaga bardzo dobrego wyczucia, ponieważ specjalizuje się w walce na krótki dystans, równocześnie posiadając zaledwie 150 życia, więc każdy błąd będzie przypłacony śmiercią. Jej przewagą jest bardzo duża mobilność, która w połączeniu ze znajomością map, pozwala na skuteczne działanie na tyłach wroga.

 

PISTOLETY PULSACYJNE

Dwa lekkie rozpylacze, podstawowa broń Smugi. To dość ciekawe zabawki, jedni myślą, że zadają orzeszkowe obrażenia, inni że rozrywają wrogów na kawałki. Każdy ma inne doświadczenie, jakby obcował z innymi giwerami. Pomimo iż jest to broń maszynowa, ma więcej wspólnego ze strzelbą niż karabinem. Rozrzut pocisków jest ogromny, a ich siła drastycznie spada z dystansem. Dodajmy jeszcze do tego, że liczący 40 kul magazynek opróżniamy w sekundę, czyli jedno solidne przytrzymanie spustu i musimy przeładowywać. Z przyłożenia pełna seria zada około 240 obrażeń (nie licząc trafień w głowę!), co jest wartością dość imponującą, ale im większy dystans, tym obrażenia słabsze, aż do naprawdę żałosnych wartości. Na przykład na 30 metrów, nie dość, że mało który pocisk trafi to jeszcze zabierze 1,5 zdrowia.

Z tego powodu traktuj tę broń mniej więcej jak strzelby Żniwiarza. Najlepsze zastosowanie to zajść nieprzyjaciela od tyłu, przyłożyć mu spluwy i wystrzelić ile fabryka dała. Ze względu na duży rozrzut celowanie w głowę jest nie do końca skuteczne (wiele pocisków przeleci bokiem), dlatego najlepiej mierzyć w górną część torsu i szyję. Większość strzałów zada normalne obrażenia, ale kilka powinno trafić krytycznie, podnosząc poziom zniszczeń.

Oczywiście zdarzają się sytuacje, kiedy możemy pozwolić sobie na strzelanie na dystans, głównie dlatego, że w Overwatch amunicja jest nielimitowana, więc lepiej strzelać i zadawać jakiekolwiek obrażenia, niż stać i nic nie robić. Co prawda niewiele zaszkodzimy wrogom, ale informacja o ostrzale może ich rozproszyć, co może się przydać.

Po pierwsze, jeśli stoimy na bezpiecznej pozycji (np. za Reinhardtem), a nasze zdolności się odnawiają, możemy sobie pozwolić na wyprucie kilku serii, nim wrócimy do walki.

Po drugie możemy w ten sposób pozbywać się wieżyczek Symmetry. Mają one tylko 1 życie, więc byle draśnięcie je rozwali, a my będziemy mogli poruszać się znacznie swobodniej.

Po trzecie… Nie ma po trzecie. Chcesz być przydatny, strzelaj z bliska. Chyba nie muszę Ci tego streszczać, co?

 

MIGNIĘCIE (SHIFT)

Kolejna niewygodna do wymawiania nazwa, o wiele lepiej brzmiałby Błysk czy coś, no ale jest jak jest. Umiejętność ta jest podstawą istnienia Smugi. Pozwala ona teleportować się o 7 metrów w kierunku, w którym Tracer się porusza. Dzięki temu nasza zabójczyni swoją mobilnością dorównuje Genjiemu i podobnie jak w przypadku ninja, to właśnie sposób poruszania się jest główną formą obrony oraz ataku panny Oxton.

W odróżnieniu do Japończyka, brytyjska dama dysponuje mobilnością poziomą. W czasie gdy Shimada przede wszystkim polega na podwójnym skoku i wbieganiu na ściany, Smuga może poruszać się tylko do przodu, do tyłu i na boki, nie ma możliwości teleportowania się w górę (w dół też nie, ale to raczej nie problem). Skoro już porównujemy sobie tych bohaterów, to warto wiedzieć, że ich przydatność jest częściowo uzależniona od konstrukcji map. Warto zwrócić uwagę, że areny Szturmu i Eskorty posiadają trasę lub punkty otoczone różnymi podwyższeniami, które z łatwością wykorzysta ninja. Natomiast mapy Kontroli są bardziej poziome i rozległe, co daje Smudze bardzo duże pole do popisu, nie tylko w walce, ale też podczas flankowania. Oczywiście nie jest to jedyny wyznacznik przydatności tych bohaterów, lecz warto mieć go na uwadze.

Mignięcie jest zdolnością opartą o ładunki. Możemy mieć maksymalnie 3 mignięcia w zapasie, jedno odnawia się co 3 sekundy. Ponieważ od tego skilla zależą nasze szanse na przeżycie w walce, lepiej mieć przynajmniej dwa gotowe do użycia, na wypadek spotkania nieprzyjaciela. Nie marnuj więc wszystkich bez przerwy do szybszego przemieszczania się po mapie, bo zginiesz szybciej niż myślisz. Po odrodzeniu, możesz szybko zużyć 3 błyski by szybciej wrócić do walki, ale kolejne lepiej jest już zaoszczędzić.

Dobrą Smugę rozpoznasz po tym jak miga w walce. Kiepska potrafi teleportować się tylko do przodu i czasem do tyłu, jak spanikuje. Dobra lata jak poparzona i nigdy nie wiadomo gdzie wyląduje. Błysk do przodu jest dobry do skrócenia dystansu, ale najlepiej z tego korzystać gdy wróg nie jest pewien gdzie jesteśmy i chcemy wpakować mu serię w plecy. Przydaje się on też do przeskoczenia przeciwnika. W tym czasie możemy się obrócić i zadać obrażenia, nim sami oberwiemy. Błysk do tyłu pozwoli nam się wydostać z zasięgu Reapera, Symmetry, Reinhardta itd., ale nie ocali nas na przykład przed wystrzelonymi kulami Zenyatty, dlatego trzeba styl poruszania się dostosować do przeciwnika. Błyski pozwalają łatwo zachodzić przeciwników od tyłu, ale musisz pamiętać, że wydają one specyficzny dźwięk, więc ogarnięci przeciwnicy będą świadomi twojej obecności gdzieś w okolicy.

Nie powinieneś w przypływie paniki zużywać natychmiast 2 albo nawet 3 błyśnięć. Lepiej je dawkować, reagować na rozwój sytuacji, niż wszystkie spalić i przez chwilę pozostać bezbronnym, łatwym celem.

Dobre wykorzystanie Mignięcia wymaga znajomości map, szczególnie położenia apteczek. Kluczowe są nawet małe apteczki, gdyż przywracają Smudze aż połowę życia. Jeśli walka nie idzie po naszej myśli, nie warto jest ryzykować. Nawet gdy wróg jest już na wykończeniu, ale my też jesteśmy bliscy śmierci, lepiej jest wykorzystać swoją przewagę szybkości, dobrać się do jakiejś apteczki i wrócić do gry z zapasem życia, aby bezpiecznie dobić ofiarę. Wiedza o położeniu medykamentów jest bardzo ważna, gdyż Smuga, jak wszyscy zabójcy, działa głównie za plecami wroga, więc żaden medyk nie zaryzykuje wyruszenia jej z pomocą. Trzeba być w tym względzie bardzo samodzielnym i nie wciskać z frustracją x.

Pamiętaj też, że o ile Mignięcie nie pozwoli wejść na żaden dach, jedno lub kilka błyśnięć pozwoli na pokonanie wielu przepaści i uderzenie wroga z niespodziewanej strony.

ZAPAMIĘTAJ!

Tylko frajer skacze jedynie do przodu. Bądź nieprzewidywalny.

Smuga jest szczególnie skuteczna na mapach Kontroli.

Jeśli chcesz być sprawnym zabójcą, musisz dobrze poznać mapy, szczególnie lokalizacje apteczek.

 

CIĄG DALSZY

1
Notka polecana przez: Johny
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Johny
   
Ocena:
+1

Bardzo ciekawie musi się prowadzić te postać. Przykro mi jednak czytać twój opis o jej roli w grze. Trochę szkoda, że tyle klimatycznych postaci wypada i nie opłaca się nimi grać.

23-09-2016 21:43
Eliash
   
Ocena:
0
Smuga (podobnie jak Genji, Wdowa i Hanzo) to bohaterka o ogromnych mozliwosciach oraz bardzo duzym ryzyku. Najlepsi gracze na serwerze spokojnie wygrywaja nia gry, ale nie kieruje tych poradnikow do zawodowcow. Na przecietnym poziomie rozgrywki, takie postaci czesto maja maly wplyw na gre.
23-09-2016 22:06
Johny
   
Ocena:
0

Hmm a mógłbyś zrobić może jakąś pokazówkę meczu? Pokazać jakąś walkę która fajnie ci się udała? Takie the best of the best na przykład z komentarzami kiedy jakiej taktyki użyłeś byłyby fajniejsze od "Bądź jak..." bo ludzie mogliby zobaczyć możliwości postaci na własne oczy, a ja, jako że nie mam gry mógłbym poczuć odrobinę zabawy jaka płynie z rozrywki.

23-09-2016 22:50
Eliash
   
Ocena:
+1
Ja najwiecej i najlepiej gram Lucio, a nie wiem czy ludzie chcieliby ogladac mecze kims kogo zadanie polega na smiganiu za kolegami i odpychaniu krotkodystansowych przeciwnikow XD

Ale pomysle nad forma i moze cos sie uda :)
23-09-2016 23:20

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.