Overwatch Poradnik - Ten cholerny McCree
W działach: Overwatch, gry komputerowe, aktualizacja | Odsłony: 335Cześć, internety!
Dzisiaj czas na kolejnego bohatera ataku. Zabójców mamy już za sobą, więc pora na rasowego strzelca – Jesse McCree.
Nasz rewolwerowiec jest dość ciekawą (choć prostą) postacią jeśli idzie o mechanikę działania. Nie posiada żadnej zaawansowanej formy mobilności, nie potrafi leczyć, nie ma co liczyć na jakąś zdolność samoobrony. W sumie nie posiada szczególnie zaskakujących umiejętności. Jest dobry tylko w jednym, w czymś w czym dobry powinien być prawdziwy strzelec. Potrafi zabijać, cholernie dobrze, praktycznie na każdym dystansie. Jednak pełne wykorzystanie jego potencjału wymaga dobrej celności, choć jest to możliwe do ogarnięcia przy odrobinie treningu.
ROZJEMCA
Nazwa tego rewolweru przywodzi na myśl klasycznego Colta Peacemakera, ale to złudny kierunek myślenia. Tej armacie bliżej jest do Magnum z jakim śmigał Brudny Harry (ktokolwiek jeszcze kojarzy te klasyki? McCree nawiązuje do nich w wielu miejscach). Jak łatwo się domyślić, mamy w bębenku 6 pocisków, każdy ma moc zadania 70 obrażeń, jednak siła rażenia spada gdy dystans przekroczy 20 metrów. Minimalne obrażenia to 20, które zadajemy na odległości większe niż 45 m. Nie powinniśmy szczególnie się tym martwić, gdyż w dystansowej walce ciągle jesteśmy niebezpieczni, dzięki imponującej celności broni.
Teoretycznie możemy oddawać 2 strzały/s, ale nie sądzę by ktokolwiek z tego korzystał w taki sposób. Niewielka ilość pocisków wymusza na nas dobrą celność, lepiej jest więc skorygować celownik po każdym wystrzale, zwłaszcza że Rozjemca posiada odczuwalny odrzut.
Podkreślę to jeszcze raz. Kluczem jest celność, bez niej nic nie ugramy. Musimy trafiać przynajmniej co drugi pocisk, inaczej będzie źle. Dlatego warto jest trenować (na szybkich meczach, bądź botach/grach dowolnych). Warto wiedzieć, że rewolwer jest bronią typu hit-scan, więc pocisk nie ma żadnego czasu podróży, uderza w cel natychmiast po naciśnięciu myszki. Optymalnie jest trafiać przeciwników w głowę, ponieważ jeden strzał w klatę, drugi w czachę wysyła na łono Abrahama większość rywali. Akurat w przypadku tej postaci headshoty nie są aż tak trudne, więc warto opanować tę sztukę. Jeśli jednak nie czujemy się pewnie, lepiej trafić w cokolwiek niż wcale.
Podstawowy tryb strzału jest zabójczy na każdą odległość, ale jakby tego było mało, mamy też strzał alternatywny. Po angielsku nazywa się to Fan the hammer, po polsku na taką technikę strzelania potocznie mówi się chyba „głaskaniem”, ale nie jestem pewien. Generalnie chodzi o to, że McCree prawie natychmiast opróżnia resztę bębenka. Działa to mniej więcej jak strzał z broni maszynowej o ogromnym odrzucie, więc trzeba poćwiczyć kontrolę ognia, by móc wykorzystać pełen potencjał. Wystrzelone w ten sposób pociski mają mniejszą siłę rażenia (maksymalnie 45 obrażeń na dystansie do 15 metrów), ale taka seria potrafi złamać nawet największych twardzieli, bo możemy wyciągnąć nawet do 270 obrażeń. Pamiętaj, że im mniej masz obecnie pocisków w bębenku, tym seria będzie krótsza.
Z powodu odrzutu, strzał alternatywny jest skuteczny tylko na bardzo krótkie odległości, może że celem jest tank, bo ich ogromne modele są o wiele łatwiejsze do trafieniu. Ponieważ podczas serii celownik idzie w górę, pierwsze pociski najlepiej ulokować w dolnej części torsu przeciwnika, zwłaszcza że ten tryb strzału i tak nie ma żadnego bonusu za trafienia w głowę.
Spluwa jest prosta w działaniu, ale dwa tryby ognia oraz bardzo dobre obrażenia sprawiają, że jest to chyba najbardziej uniwersalna broń w grze, zabójcza zawsze, bez względu na sytuację. Dlatego warto jest ją dobrze poznać i używać.
ZAPAMIĘTAJ!
Trenuj dobre strzelanie ogniem podstawowym, żebyś często trafiał, zwłaszcza w głowę.
Pomimo spadających z dystansem obrażeń, jesteś niebezpieczny na każdą odległość.
Ognia alternatywnego używaj tylko w bezpośrednim starciu. Opanuj jego odrzut.
PRZEWRÓT TAKTYCZNY (Shift)
Jedyna umiejętność McCree, która służy do przemieszczania się. Kowboj wykonuje fikołka w kierunku w którym idzie, lądując 6 metrów dalej. Powiedzmy, że jest to uboższa wersja mignięcia Smugi, gdyż nie stajemy się niewidzialny, nie jest ono natychmiastowe, nie pozwala pokonywać przepaści, ma dłuższy czas odnowienia, a do tego nie wykonamy go w powietrzu. Jak więc widać zastosowania są mocno ograniczone. Może pomóc uniknąć ataku, gdyskoczymy za róg albo aby zwiększyć/skrócić dystans do przeciwnika.
Głównym zastosowaniem tej zdolności jest przeładowanie rewolweru. W czasie przewrotu McCree natychmiast uzupełnia braki w bębenku. Przydaje się to szczególnie do walki z tankami, gdy ogniem alternatywnym władujemy w nich wszystko – fikołek i kolejna salwa! Przydaje się też do walki z kilkoma przeciwnikami na raz, pozwalając wykonać dwie serie po sześć pocisków.
ZAPAMIĘTAJ!
Dobrze użyty przewrót pozwala na uniknięcie niektórych ataków.
Przewrót pozwala natychmiast wystrzelić po raz drugi ogniem alternatywnym. Przydaje się to do walki z tankami oraz wieloma przeciwnikami.